Ikuti~

Ahad, Mei 02, 2010

SKBA 2010

Selangkah Ke Bumi Anbiya' 2010...

assalamualaikum....

pd 30 april - 2 mei 2010, aku bersama2 tiga lagi org sahabat tlah mnnyrtai kem ini di kem Mega Crystal di Kuala Selangor....

kem ini diadakan dgn tjuan untuk mmberi gmbaran awal kpd plaja2 kita yg akan terbang ke timur tengah....xkisah la ke Mesir, Jordan, Maghribi/Morocco, Yaman, dan lain2...

kebanyakan slot2 dalam kem ni bbentuk ceramah...yg mana kami hny perlu mendengar apa yg disampaikan oleh penceramah....

hari jumaat, 30 april, kami [org2 perak] sebelum pergi kumpul dulu di Masjid Sultan Azlan Shah, Ipoh....pegi dgn 3 kereta....Unser, Waja & Myvi....[aku naik waja...] haha...

aku xpasti brapa lama tmpoh perjalanan...sbb aku tido dalam kreta
oopss....

bila sampai..mcm biasa, daftar, masuk bilik, kemas2 barang...

masa tu dah nak mangrib...kna cpat2 siap,..
sampai2 di surau, Al-Fadhil Ustaz Rizal umumkan, kita akn buat solat jama'....jd, sape2 yg dlm musaffir, sila jadi imam...
aku dah tunduk kpala...xtgk dpn...haha...tgk2 ada org sbut nama aku...HA??terkezut..hak3
[u/p: last aku jadi imam, sebelum SPM] aduh....slalu gi surau jd makmum je...hehe..xpe, xd perkara2 yg memalukan berlaku...

bnyk lagi pengalaman2 menarik yg dpt waktu prgram ni...
plg mnarik, suasana Islamiah yg ada di kem....susah nk dpt bi'ah mcm ni....
shbt2 smua pakai kpiah, smbang pn 'ana-anta', bila salam sbut nama...haha..ni plg best....
wah...rasa cm xnk balek...haha
faktor2nya, hmpir ksmua pserta adalah bdk2 STAM...huh...malu j...

pd asalnya...aku jlajah internet ni nak cari kursus intensif bhsa arab j,...ttbe kwn mak bg kt mak satu blog ni....
bukak j la....tgk2 ada mklumat ttg kem ni....trus aku kntek Ust.Rizal....dan dia bgtau la mcm2....
ttg kem...pengangkutan, ust suruh kontek Salahuddin....mula2 aku igt, al-akh ni ust jgk...skali jmpa, snior j....hehe...tp, boleh pggl dia ust jgk...ciri2 tu dah ada..hak3

dah xtau nk taip apa lg...skarang masih meneruskan misi mencari KIBA....spe2 yg tau, boleh maklumkan,...trima kasih...

ni yg smpat aku rakamkn smsa di kem..:

golongn ikhwah ksyuk dgr ceramah...


akhowat pn xkurang jgk...


ni la yg ikut aku ke kem...
dr kiri : iezwan, farhan, amirul


ni, turut ksyuk ambil gmbar


suasana di dalam dewan...


suasana surau..


setalah habis slot...


tmpat penginapan...


ni, al-akh Dinie Al Hakim...psrta plg kjap kt kem..sbtu mlm dah balek...sbb de hal xdpt dielakkn..


al-akh adrianto : mua'zzin mengumandangkan azan...


tag peserta..urustia warna hijau...


habis slot terakhir...


makan tgh hari yg terakhir...


suasana dlm kreta waja...hehe...kiri; al-akh salman, kanan; al-akh munzir..
trima kasih sbb tmpangkn kereta..


ha...yg ni, al-akh Syed Salahuddin...yg bnyk tolong2 aku dr sblum mula prgram, smpai la balek ipoh....jazakallahukhairan diucapkan....=P

wa akhiran [cecececee],
ni j la kot yg nk diceritakan....
kalau ada spe2 yg bminat nk join kem ni, atau sdara mara, adk bradik yg nk ke tmur tgh, bolek klik kt >sini< utk maklumat prgram....

skian dulu, wallauhalam...

Tiada ulasan: