Ikuti~

Jumaat, Disember 26, 2008

wargh!!tensionya diriku~

assalamualaikum...

apalah naseb.....huhuhuhu....

ahaks, al kisah dijadikan cerita..

suatu pagi, (xigt tarikh, tp msh skola lg mase tu..) guru sastera ku masuk ke dalam kelas...lalu beliau memberi kerja..berbentuk foilo...

katanya, ''buat kje ni mase cuti...nnt taun dpn hanta kt cgu...''
(dialog yg direka2 oleh ku)
terpakse reke, sbb, mase cgu bagi kerja ni, tiadalah aku berada di dalam kelas pada ketika itu...huhu

maka, tidak lama slepas itu, cuti sekolah pn bermula...
dan tiadalah masih aku mngetahui akan kerja tersebut...
kemudian, tibalah pada hari jumaat, 12 dis 08...

pada tanggal tarikh tersebut, terlaksananya sebuah kem kpimpinan...(spt yg telah aku post sblum ni)
dan pada masa itulah baru aku ketahui akan kerja yang diberi oleh guru ku itu...haha...kesengalan yang tiada tandingannya lagi...

ku diberitahu oleh sahabatku akan kerja yg diberi...
''buku bacalah dlm bahasamu, jilid b..semua tajuk....'', berkata kwnku...
maka tercenganglah aku apabila terdengar akan perkhabaran tersebut...

lalu apabila balik dari kem, aku membeli buku rujukan tersebut...

ku lihat kandungan di dalamnya, ku dapati tajuk2nya sungguh banyak dan panjang....lalu aku mengambil keputusan untuk membuat tajuk2 sajak dahulu...atas alasan, ''sajak pendek sket...''

maka bermulalah sesi taip-menaip....
setelah penat menaip, lalu ku berhenti...ku lihat, sudah 5 tajuk sajak yg siap ku huraikan, dengan kepanjangan sebanyak 9 muka surat...(salin balik je pn...)eheh

tapi penat la jgk...

tiba2, satu mesej sampai menanyakan tentang kerja tersebut....
lalu ku jwb msj tersebut....bla..bla..bla..

tgk2, kje yg cgu bg cume CERPEN!!

wargh...tension...silap buat kerja....

xpasal2 kne ulang balek....dah la banyak....huuhuuh.....

tu je nk crite....saje nk lepas geram...siap ko lutfi..wakaka

trimas sudi baca....hehe...

wassalam.... (-_-'')

Tiada ulasan: