Ikuti~

Ahad, Oktober 03, 2010

sebulan di bumi mu'tah...

assalamualaikum...

hari ini, maka genaplah sebulan aku bermastautin di bumi Mu'tah, Jordan...

di sini, sepanjang sebulan, mcm2 yg dpt aku lihat, pelajari serta memahami...
mcm2 jenis manusia yg ada di dunia ni...
yang baik, baik sungguh...yg sengal, xyah ckp pn xpe...huk3

untuk sebulan pertama ni, khidupan aku di sini, boleh kata ok la...xd masalah sgt yg tmbul...
stakat gatal2 kulit, demam, btuk2 tu biasa la..diri baru nk sesuai dgn tmpt baru...

uhuh...tntang tmpt tggal, alhamdulillah...serba lengkap...
cumanya, internet msih blum pasang kt rumah...internet yg sebelum ni dah habis aqad/prjanjian...jadi, kenalah buat aqad baru..

berkenaan pelajaran.. setakat ni, boleh la aku merangkak2 nk faham apa yg Dr. bahaskn kt depan...aduh...cabaran2...
kitab2 madah dah beli...
Ya Allah..bantulah aku memahami apa yg diperbahaskan, dan beriknlah aku kefahaman dalam ilmu agama-Mu...huhu

kpd mak, abah, k.cik+abg lias & abwan :terima kasih atas bantuan dan sokongan anda semua terhadap diri ini...huhu

dan, sepanjang hdup ni, xpernah2 mmpi pun nk mmbeli barang ni...hehe
smpai sini baru berkesempatan..sempena utk musim sejuk yg mendatang ni...=)



jaket kulit...musta'mal / bundle....harga, 3JD sahaja !! haha...cincai2 kira RM15 jek...

mcm mtrix la plak...hehehe

boot musim sjuk...bundle jgk...harga 6JD.....

mcm askar jek...hehe

sekadar itu lah dahulu untuk hari ini....

kalau ada sumur di ladang,
boleh saya menumpang mandi,
kalau ada umur yang panjang,
nntikanlah entri yg akn diposkan lagi...=)

wassalam....

2 ulasan:

I.T. berkata...

Assalamu'alaikum,
Mamat mana punya jaket & boot yang kamu beli nih, chek & rebus dulu kok-kot ada kughap ke apeke!. Cek 12k dah tima tadi, dan mereka kirim salam dan ucapkan selamat belajo dan semoga berjaya,dan jangan lupa bayo balik, kalo nak feri "make sure" dapat markah terbaik. Nanti ape-ape pesanan anto kat dak_puad@yahoo.com.my

[H]afiz Al-[M]alizy berkata...

waalaikumussalam...

mamat arab pny la kot..hehe

trima kasih amek cek..heh..insyaallah..doa2kn la yg terbaik...

terima kasih yea...=)